Co-branding
Som ansat ved Institut for Klinisk Medicin skal du altid angive dit tilhørsforhold til både universitetet og hospitalet, når du kommunikerer på e-mail, skriver breve, laver PowerPoint-præsentationer, udtaler dig til medierne og publicerer.
Vi har samlet retningslinjerne for, hvordan du kommunikerer på forskellige medier.
Det supplerende logo på regionernes e-mailsignaturer, brevpapir og power point lyder:
X Hospital, Københavns Universitet/X Hospital, University of Copenhagen.
Brevpapir med regionslogo og et supplerende SUND-logo bruges af lektorer og professorer i relevant akademisk og især international korrespondance. Det kan være relevant i korrespondance mellem direktionen og universiteter i udlandet.
Det vil være op til den enkelte at vurdere, hvornår man bruger brevpapir med supplerende logo.
Ansatte ved IKM skal sikre at deres dobbelt ansættelsesforhold fremgår ved forskningspublikationer.
I skemaet nedenfor er en samlet oversigt over hospitalerne under Københavns Universitetshosopital, og hvordan man anfører sin dobbeltaffiliering til både universitetet og hospitalet.
Eksempler på branding og co-branding ved forskningspublikationer.
- Ved skriftlig præsentation i medierne bruges:
”[Navn], professor ved Københavns Universitet, overlæge i XX ved XX Hospital/Sygehus” - Ved præsentation i radio eller andet lydmedie bruges:
”[Navn], professor ved Københavns Universitet og overlæge i XX ved XX Hospital/Sygehus”
Nye retningslinjer for co-branding
Fra januar 2021 skal tilhørsforholdet til Københavns Universitetshospital (KUH) fremgå i forskningspublikationer.
Se mere om KUH-bestyrelsens beslutning samt en oversigt med eksempler på branding og co-branding her.